09123399005 22988730 – 021 info[@]royaljam.ir

پله شیشه ای

پله شیشه ای یکی از انواع سازه های شیشه ای مانند آسانسور شیشه ای است که با محبوب شدن متریال شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پله شیشه ای ظاهر بسیار خاص و زیبایی دارد و مورد پسند افرادی است که به دکوراسیون داخلی خود اهمیت بسیاری می‌دهند.

به صورت کلی استفاده از شیشه در ساختمان در گذشته متداول نبود و بدلیل ظرافت این متریال افراد در انتخاب آن تردید داشتند.

مقاومت شیشه یکی از بزرگترین دغدغه هایی است که هر کارفرمایی است که قصد استفاده از سازه های شیشه ای را دارد. در این مقاله از رویال جم قصد داریم به بررسی پله شیشه ای و انواع آن بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا مزایا و معایب پله‌های شیشه ای را بررسی کنیم و اطلاعات کاملی از این سازه به شما ارائه دهیم.

راه پله های شیشه ای از چند لایه شیشه سکوریت یا لمینت روی هم پرس شده با مقاومت و استحکام بالا ساخته شده و با کنتراست های رنگی متفاوتی که دارند،  هارمونی زیبایی در فضا ایجاد می کنند.

از این رو شفافیت پله های شیشه ای می تواند ایده ی خوبی برای در هم آمیختگی معماری و طراحی ساختمان باشد. اگر نگران سر خوردن بر روی راه پله ی شیشه ای هستید، باید بگوییم که این مشکل با ایجاد شیار بر روی شیشه، برطرف شده است.
یکی از شکل پذیرترین متریال ساختمانی، شیشه است؛ از این رو پله های مارپیچ شیشه ای به آسانی طراحی و ساخته می شوند. بدیهی است که پله هایی از جنس شیشه، جهت حفظ ایمنی و نگهداری آنها، از پایه های مخصوصی کمک گرفته می شود.

پله هایی که بطور کامل از شیشه ساخته شده اند، به کمک جداره های شیشه و استیل، به دیوار وصل و محکم شده و میخ های مورد استفاده در آن ها، در میان دیوار پنهان می شوند.

جالب است بدانید که برای ساخت پله های تمام شیشه ای، از صفحات استیلی و خطوطی که بر روی آنها حک شده است، برای دید بهتر این نوع پله ها کمک می گیرند.

کاربرد پله های شیشه ای

برای زیباتر و چشمگیر تر شدن فضاهایی که در آن ها از پله های شیشه ای استفاده شده است، از نرده هایی از جنس استیل یا ترکیب شیشه با استیل استفاده می کنند.

راه پله های شیشه ای در فضاهایی مانند ویلا های لوکس، ساختمان های اداری و تجاری، فروشگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، برای ساخت پله های شیشه ای، از شیشه های نشکن یا همان شیشه های سکوریت استفاده کرده و با محاسبات مهندسی و به صورت کاملا ایمنی، طراحی و تولید می شوند.

ساخت راه پله شیشه ای به شکلی است که در ساختمان های دوبلکس و فروشگاه هایی که بالکن دارند، فضای کمی را اشغال می کنند.

 

نرده شیشه ایمزایای استفاده از راه پله های شیشه ای

یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب شده است تا پله های شیشه ای طرفداران زیادی پیدا کنند، ایجاد فضایی زیباتر و پر نورتر این دسته از راه پله ها است؛ چرا که با نور طبیعی که از دو طرف به پله ها تابیده می شود، موجب می شود تا فضا از آنچه که هست، بزرگتر نشان داده شود.

استفاده از پله های ساخته شده از شیشه در منظره های طبیعی و فضاهایی با نور طبیعی، چشم نواز و دلفریب است؛ حتی اگر جنس پله ها تماما از شیشه نباشد نیز، نور طبیعی از فضای درونی پله ها به داخل ساختمان تابیده و فضایی مثال زدنی را پدید می آورد.

شکل پذیر بودن، یکی از ویژگی های منحصر به فرد شیشه بوده که به واسطه آن می توان فرم ها و شکل های گوناگونی به شیشه داده و به راحتی به یکدیگر متصلشان نمود.

استحکام بالا در گذار هستند. کنار نصب سریع و آسان، از دیگر مزیت های راه پله های شیشه ای بوده که می توان به آن اشاره کرد.

پله شیشه ایمزایای استفاده از پله شیشه ای

  • شفافیت حداکثری و ایجاد کمترین حجم و تداخل دید ناظر در محیط های داخلی.
  • امکان نصب ال ای دی و ایجاد نور پردازی در نرده و پله ها.
  • استحکام و ایستایی بسیار مناسب.
  • زیبایی و سادگی در قالب یک محصول کاملا حرفه ای.
  • تنوع محصولات و اتصالات و فرم پذیری بسیار زیاد سازه ها.
  • قابلیت نصب انواع مختلف نرده های شیشه ای، چوبی یا استیل.

امنیت پله شیشه ای

شیشه هایی که در ساخت راه پله شیشه ای استفاده می‌شود،مانند حمام شیشه ای، شیشه های نشکن سکوریت لمینت هستند که مقاومت بسیار زیادی دارند.

تعداد لایه های شیشه ای و ضخامت شیشه که در پله شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد بستگی به میزان تردد فضایی دارد که قصد داریم در آن پله شیشه ای اجرا کنیم. معمولا برای اجرای پله شیشه ای از شیشه های دو یا سه لای لمینت شده استفاده می‌شود.

پله شیشه ایقیمت پله شیشه ای

قیمت پلکان شیشه ای مانند قیمت نرده های شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم ترین عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع شیشه.
  • نوع پروفیل و یراق آلات.
  • مکان پروژه.
  • هزینه حمل و نقل.
  • تعداد پلکان.

ارتفاع استاندارد نرده و پله شیشه ای

ارتفاع پله و نرده راه پله شیشه ای بستگی به محل و اشخاص استفاده کننده دارد و اندازه استاندارد پله ها باید به گونه ای باشد که در هر مکانی و متناسب با سنین خاص بتوانند به راحتی از پله ها رفت و آمد کنند و ارتفاع نرده باید به گونه ای باشد که خطر سقوط به ویژه در کودکان وجود نداشته باشد .

در حالت کلی و استاندارد ارتفاع نرده شیشه ای پله بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر می‌باشد.(بر اساس ضوابط آتشنشانی ارتفاع استاندارد برای ساختمان ها ۱۱۰ سانتی متر می‌باشد)

ارتفاع استاندارد پله ها نیز بین ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر می‌باشد.(ارتفاع پله ها در داخل ساختمان های مسکونی و ویلا های دوبلکس می‌تواند کمتر از این مقدار نیز باشد) و عرض پله ها در حالت استاندارد ۱۲۰ سانتی متر و کف پله ها بین ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می‌باشد.

به منظور دریافت مشاوره و دیتایل های اجرایی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران، چهارراه پارک وى، خ محمودیه، انتهاى خیابان اردیبهشت، کوى زهره، پلاک ٢۵، واحد ٢۲۲۹۸۸۷۳۰ – ۰۲۱
۰۹۱۲۳۳۹۹۰۰۵۲۲۹۸۸۷۳۰ – ۰۲۱info[@]royaljam.ir

 

دریافت مشاوره از بهترین کارشناسان

جهت اطلاع از قیمت ها و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره
Call Now Button